THE CURE - Songs Of A Lost World
Návrat po šestnácti letech. Navíc víceméně autorská deska Roberta Smitha. Navazují na nejlepší kousky své diskografie a současně se zbytečně neopakují. Poslouchám to poslední dva týdny a moje dojmy stále rostou.
Metalopolis již 20 let pravidelně přináší informace a články převážně související s metalovou hudbou. Často však zavítáme i do jiných než metalových anebo vůbec hudebních oblastí a nezřídka tak nabízíme i obsah mimo hlavní záběr našeho webového magazínu.
Současný sedmipalec DEATHS je pro mě zjevením. Hodně temným přízrakem, který se u nás zhmotnil ze zcela jiného světa. Dokonale současně uchopenou esenci z THE CURE, která má masku uklohněnou z indie, synthpopu, špetky gotiky i downtempa. Zvukově skvěle zvládnutý soundtrack z deštivé noční ulice, jenž dokáže být lehce minimalistický v tom, co používá, a přitom naprosto maximalizující svoji výpovědí.
Mladičký rodák z Kamčatky Igor Bruso, který za DEATHS stojí, ve svém věku už prošel kdečím. A vždy to vlastně bylo velmi intenzivní a na domácí poměry nevídané. Od nasupených hardcorepunkových bouřliváků SLAVE DRIVER, které jsem měl možnost vidět za jejich krátkou kariéru jen několikrát, ale vždy to bylo nezapomenutelné, až k dnešním naprosto vyklidněným DEATHS, kteří zaujali před rokem klipem "Karaoke Blues". Dřívější materiál v sobě měl více post punku, indie rocku a přímočarosti, dvě nové skladby jsou o poznání temnější, zádumčivější, a to jak hudebně, tak textovým obsahem. Výjimečný materiál. Smekám.
8,5 / 10
Lonewolves/Sold (SP) (2015)
Návrat po šestnácti letech. Navíc víceméně autorská deska Roberta Smitha. Navazují na nejlepší kousky své diskografie a současně se zbytečně neopakují. Poslouchám to poslední dva týdny a moje dojmy stále rostou.
Bilanční a v rámci možností i moderní album zároveň. Typičtí BODY COUNT místy výrazně oživení působením hostů. Album sotva překvapí něčím neotřelým, ale dá se mu odolávat jen do prvního výkřiku "madafaká". Pak už je to zase všechno zpátky v 90's.
Faust a spol. tentokrát více přitlačili na pilu a natočili o poznání méně přátelskou desku. Více black metalu a méně zjemňujících prvků. I tak je materiál pěkně diversifikovaný, jen je méně přístupný a chybí mu ona zpěvnost, vzletnost a naléhavost.
Čistý death/doom. Špinavý, jeskynním marastem až po krk nasáklý. Ale také spíše jednoduchý, držící se jako klíště žánrových standardů bez nejmenší ochoty alespoň základně experimentovat. Co mu však nechybí, je tolik potřebná neotesanost a hrubozrnnost.
Nejvíce přístupná deska GAEREA. Portugalci sice stále preferují rychlá tempa, ale materiál zároveň různě zahlazují, kudrnatí a zjemňují. A vesele do něj integrují jeden post-metalový prvek za druhým. Black metal pro masy, nicméně velmi pěkně složený.
(Raw) blackmetalový projekt z pokojíčku se vším všudy. Tentokrát za materiálem stojí osoba pohlaví něžného. Slyším za tím trochu SATANIC WARMASTER, SARGEIST, ORDER OF NOSFERAT a nebo také WINTER LANTERN. Jednoduchá, leč dobře poslouchatelná deska.
Debutové album hardcore kapely, která je složena ze členů ve svém žánru vyhlášených švédských skupin OUTLAST a VICTIMS. Dvacet minut nekompromisního nátěru brousícího až do oblasti crustu.